Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Caroline Verhoef - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Caroline Verhoef - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Caroline

25 Februari 2019 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik al ruim een week in Zuid Afrika en vond ik het tijd om jullie bij te praten over mijn avonturen! :)

De afgelopen weken stonden voornamelijk in het teken van voorbereidingen treffen, koffers pakken en de nodige afscheidsborreltjes en etentjes. :).Op donderdag 14 februari kon mijn reis dan echt beginnen. Na een dikke knuffel op Schiphol van vriendinnen en familie stapte ik op het vliegtuig richting Qatar. Ik had hier een tussenstop en vanuit daar vloog ik door naar Kaapstad. De reis is prima verlopen en aangekomen in Kaapstad stond Helena, een vrijwilligster van Grootbos Foundation, ons op te wachten.

Ik ben vertrokken richting Zuid Afrika met een groep van 11 studenten. Van deze groep zit ik met Tim en Frank in een huis. Dit huis delen we niet met z'n drieën, maar met in totaal 10 anderen van allerlei nationaliteiten.

Vol nieuwsgierigheid reden we de weg van Kaapstad richting Gansbaai, de plek waar ik de komende 4 maanden zal verblijven. Aangekomen in ons huis konden we een plekje zoeken en kennis maken met de andere bewoners van ons huis.
Ons huis is prima voor elkaar, het is groot, staat vlakbij het strand en bovendien komt elke week de schoonmaakster :).
Het eerste weekend waren we vrij en ben ik veel met Frank en Tim opgetrokken, we zijn naar het strand geweest. Het weer is hier heerlijk op dit moment, rond de 25 graden en volop zon. Ik heb de eerste dagen de felle zon wat onderschat en beschikte over een rood, maar inmiddels mooi bruin kleurtje. Op zondag hadden onze huisgenoten een BBQ (inmiddels zeggen wij ook braai ;)) georganiseerd.

Op maandagochtend begon ons programma. De komende 4 maanden zal ik werkzaam zijn voor Grootbos Foundation. We werden opgepikt door Simone, onze begeleidster vanuit de organisatie. We zijn met haar het kantoor van Grootbos Foundation gereden en hier hebben we een introductie gekregen. Het uitzicht vanaf kantoor is prachtig, zie de foto's! Die middag zijn we voor het eerst bij de sportvelden geweest, want naast mijn project op kantoor geef ik samen met Frank 3 keer in de week voetbal training aan een meisjes team.
De eerste week was een week met veel nieuwe mensen en indrukken. Gelukkig kregen we alle tijd en ruimte om hier een beetje aan te wennen. Inmiddels pak ik op kantoor al aardig wat HR werkzaamheden op en zal ik binnenkort starten met een eigen HR project.

De anderen van mijn groep verblijven in Hermanus. Dit ligt ongeveer een half uurtje van Gansbaai vandaan. Afgelopen weekend zijn we in Hermanus verbleven en ben ik dus met heel de groep opgetrokken. Vrijdagavond besloten we de kroegen van Hermanus te gaan verkennen. Op eigen initiatief ben ik met de meiden zelfs nog aan de karaoke geslagen, of de rest van de kroeg daar ook zo blij mee was dat betwijfel ik me haha.

De rest van het weekend hebben we rustig aan gedaan en zondag hebben we op het strand het weekend nog even afgesloten. Het was erg leuk om ieders ervaringen over de eerste week even uit te kunnen wisselen.
Vandaag is het maandag en zit de eerste werkdag er alweer op. Alles went erg snel, op kantoor begin ik mijn draai te vinden en de meiden van het voetbal luisteren ook steeds beter :). Vandaag heb ik een rij test gehad, deze werd afgenomen door een vrijwilliger van Grootbos. Vanaf vandaag ben ik officieel veilig op de weg verklaard en beschikken Tim, Frank en ik over een eigen auto. Ik denk dat zowel de rij instructeur als ik het eerste ritje toch wel even spannend vond haha. De auto is een automaat én je rijdt hier aan de andere kant van de weg. Maar ook dat zal allemaal snel genoeg wennen.

Ik kijk terug op een fijne eerste week. Het werk gaat goed, de mensen zijn hartelijk, met mijn huisgenoten heb ik een goede klik en het weer is elke dag prachtig!
Tot zo ver een update over mijn eerste dagen. Ik houd jullie op de hoogte en tot snel!

Liefs,
Caro





  • 25 Februari 2019 - 18:45

    Wilma:

    Klinkt allemaal goed Caro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Gansbaai

Caroline

Op deze blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn avonturen in Zuid Afrika

Actief sinds 25 Feb. 2019
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 2390

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 21 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: