Een nieuw project en mijn verjaardag - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Caroline Verhoef - WaarBenJij.nu Een nieuw project en mijn verjaardag - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Caroline Verhoef - WaarBenJij.nu

Een nieuw project en mijn verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Caroline

25 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Lieve allemaal,

Inmiddels alweer 6 weken onderweg. Ik probeer ongeveer om de 2 weken een blog te schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden.

De week van 11 maart was alweer de 4e week dat ik werkzaam ben voor Grootbos Foundation. Tot nu toe werkte ik mee op de HR afdeling en kreeg ik verschillende opdrachten, maar een echt eigen project was nog niet echt duidelijkheid over. Deze onduidelijkheid is ook wel een stukje cultuur verschil, niemand binnen de organisatie maakte zich erg druk om een project voor mij. Ik vond het ook wel lastig om aan te geven bij de organisatie, maar ik wil wel echt graag zelf wat opzetten hier.
Gelukkig kwam Helen, onze docent van Windesheim, deze weken langs om te kijken hoe het gaat. Ik ben met Helen en Simone in gesprek gegaan en samen zijn we tot een leuk project gekomen.

In de komende weken ga ik mij richten op jonge, net gestarte ondernemers in de omgeving van Gansbaai en Hermanus. Grootbos Foundation heeft deze ondernemers een cursus aangeboden en begeleid in het opzetten van hun eigen onderneming. Na afloop van de cursus hebben de ondernemers hun ondernemingsplan aan Grootbos gepresenteerd en 16 van deze plannen hebben een financiële bijdrage gekregen om daadwerkelijk te kunnen starten. Deze ondernemingen draaien nu dus bijna een jaar. Mijn project wordt om bij deze ondernemers langs te gaan en hen te interviewen. Ik ga hen vragen stellen over de stand van zaken van de onderneming, wat hun ervaringen en lessen zijn en hoe zij de toekomst van de onderneming voor zich zien. Naar aanleiding van mijn resultaten ga ik een rapport voor Grootbos Foundation schrijven, waarin ik de resultaten van mijn onderzoek vergelijk met die van voorgaande jaren, zodat zij kunnen zien of het aantal succesvolle ondernemers is gestegen. Daarnaast zal ik een advies uitbrengen waardoor zij de cursus eventueel kunnen verbeteren. Ik heb erg veel zin om hiermee aan de slag te gaan. :)

Natuurlijk zat ook mijn 21e verjaardag eraan te komen. Het weekend voor mijn verjaardag zijn we met de hele groep en twee van mijn Duitse huisgenootjes naar Kaapstad gegaan. Ik wilde graag mijn verjaardag vieren bij Mitchells, een heel leuk kroegje met live muziek. Het was echt heel erg gezellig, we hebben met z'n allen lekker op de dansvloer gestaan de hele avond! Ik had mij geen mooier verjaardagsweekend kunnen wensen :). Maandag 18 maart was ik echt jarig en dat was ook niet onopgemerkt voorbij gegaan. Om half 7 's morgens had ik mijn vader al aan de lijn, die mij op deze dag toch wel een beetje miste geloof ik :) Daarnaast heb ik ontzettend veel lieve berichtjes en telefoontjes ontvangen en ook in mijn koffer zaten nog een aantal lieve verjaardagskaartjes. Allemaal heel erg bedankt! Die avond zijn we met onze huisgroep nog even uiteten geweest om mijn verjaardag te vieren.

Afgelopen week en deze week hebben de kids school vakantie, wat betekent dat we geen voetbaltraining hoeven te geven op de middagen. Dus voor zowel de kids als ons is het even een beetje vakantie :).
Afgelopen weekend zijn we weer in Hermanus geweest bij de rest van onze groep. Het was weer een weekend vol met gezelligheid en leuke activiteiten. Ik ben op zaterdag met de meiden wezen quad rijden en 's middags hebben we een prachtige hike naar de dammen gemaakt. Op zondagochtend stond kajakken op de planning. Maar helaas bleek ik geen goede combinatie met boten te zijn. Na 10 minuten op de golven was ik hardstikke ziek en ben ik met Nikki maar terug gegaan. Een uurtje later kwamen er meer witte koppies terug gevaren, of dat te maken heeft met de avond ervoor die wat lang was laten we maar even in het midden :). Al met al weer een heel geslaagd weekend.

Komende weken ga ik lekker aan de slag met mijn nieuwe project! Volgende week heb ik al de eerste interviews met een aantal ondernemers. De weekenden blijven we lekker vullen met leuke dingen en stiekem worden er al wat vakantie plannen gesmeed voor het einde van de reis.

Ik laat snel weer van mij horen!

Liefs, Caro.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Gansbaai

Caroline

Op deze blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn avonturen in Zuid Afrika

Actief sinds 25 Feb. 2019
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 2390

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 21 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: