Nieuwe avonturen en een weekje vakantie - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Caroline Verhoef - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen en een weekje vakantie - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Caroline Verhoef - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen en een weekje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Mei 2019 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Lieve allemaal,

Het is even geleden, maar nog steeds volop avonturen aan het beleven in het prachtige Afrika. Ik denk dat ik zoveel beleef dat ik soms zelfs vergeet het op te schrijven haha.

De afgelopen weken waren druk stonden voor mij vooral in het teken van mijn nieuwe project oppakken. Er moest snel een plan van aanpak komen en de interviews met de ondernemers hebben inmiddels ook plaatsgevonden. Die interviews waren erg interessant, vooral de manier van ondernemen hier vond ik erg interessant haha.
Er is totaal geen sprake van een bepaald plan of doelstelling waaruit mensen ondernemen, eigenlijk doen ze maar wat. Niet elke ondernemer sprak ook vloeiend Engels waardoor het niet altijd even eenvoudig was om een goed gesprek te voeren. Maar toch was het ook mooi om te zien, alle ondernemers wonen in een township en zijn dus relatief arm, maar hebben wel iets opgebouwd waarmee zij inkomen binnen halen voor het gezin. Ze hebben een doel in hun leven gekregen.
Nu ben ik weer veel op kantoor te vinden om mijn resultaten te analyseren en te verwerken in mijn rapport.

Naast mijn project ben ik ook nog steeds op het voetbalveld te vinden. En ik moet zeggen, daar krijg ik steeds meer plezier in. De meiden luisteren steeds beter en ik merk dat ze mij beter leren kennen en daardoor weten waar ze aan toe zijn tijdens een training.

En ook in mijn vrije tijd vermaak ik mij nog steeds hartstikke goed. De avonturen zijn ontelbaar hier en ik probeer zoveel mogelijk te genieten, want de tijd vliegt.
We doen gave hikes, beklimmen hier en daar een bergje. Ook zijn we een weekendje in Stellenbosch geweest, de studentenstad van Zuid Afrika. We proberen in de weekenden altijd wel op pad te gaan en leuke dingen te ondernemen.
En nog steeds hebben we een hele boel plezier en ik geloof dat dat toch wel het allerbelangrijkste is! Zo hadden we een auto die ermee ophield en alleen nog achteruit kon rijden. En zijn we dus noodgedwongen door Gansbaai achteruit rijdend naar huis gegaan. Daarnaast heb ik opgesloten gezeten in een wc in een kroeg, maar werd ik bevrijdt door een attente bezoeker die zowel de deur als het slot eruit sloeg haha.
Als Ajax moet voetballen proberen we dit meestal ook even gezamenlijk te kijken, vaak doen we dit in een kroeg in Hermanus. Komende woensdag mogen we weer :)

Afgelopen week heb ik een weekje vakantie gehad met Tim, Marc en Teun. Je zal wel denken, zó Caroline dat had je goed voor elkaar, en ja dat klopt haha. De meeste van onze groep kregen familie over en gingen daar een weekje tussendoor mee reizen. Wij vier niet en besloten daarom een weekje met elkaar te gaan. We hebben een deel van de Garden Route gedaan, tot Port Elisabeth. Onderweg hebben we verschillende overnachtingen geboekt en mooie dingen bekeken. Het hoogtepunt was wel Addo Elephant Park, we zijn hier met eigen auto doorheen gereden en hebben de mooiste dieren kunnen bekijken. Het was een lekker, relaxed weekje.

De laatste 6 weken gaan alweer in. Ik ben druk met mijn project schrijven en langzamerhand beginnen we al dingetjes af te ronden. Stiekem begin ik ook alvast met aftellen, want ik krijg ook weer zin om naar huis te gaan. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen om stage te lopen bij Gemeente Emmeloord volgend schooljaar. Dus ook thuis liggen alweer mooie, nieuwe uitdagingen op mij te wachten.

En hierbij sluit ik mijn nieuwe, lange update voor deze keer af!
Tot snel!

Liefs, Caro

  • 28 Mei 2019 - 16:06

    Lina Jansen:

    hoi Caroline,

    Wat een fantastische dingen maak je allemaal mee. Heerlijk om met een groep gezellige dingen te doen en ook een goede stage te hebben. Het Addo elephant park vond ik geweldig. Om te zien hoe zorgzaam de olifanten voor elkaar zijn.

    Gisteren bij je vader geweest. het gaat langzamerhand beter met hem. groetjes, Lina.














Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Gansbaai

Caroline

Op deze blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn avonturen in Zuid Afrika

Actief sinds 25 Feb. 2019
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 2394

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 21 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: